februar, 2023

This is a repeating event

22feb10:0013:00Design din egen borgmesterkæde – VINTERFERIE FOR BØRN

Kreativt hus for børn kommer på besøg på Roskilde Museum og inviterer dig til at designe og udstille din egen borgmesterkæde, så den bliver en del af børneudstillingen MIG & MIN BY på museet.

Du kan gå på opdagelse i tekstil, læder og dippedutter. Hvilke symboler vil du have på din kæde? Hvad med dit yndlingsdyr, en panter eller måske skal det være en fodbold?

Arrangementet er velegnet for børn fra 6 år.

I udstillingen kan du se en ægte borgmesterkæde, som børn har været med til at lave. Den fortæller om, hvorfor de synes deres by eller kommune er god at bo i, så alle kan se det, når borgmesteren tager den på. Hvad synes du er godt ved at bo i Roskilde Kommune? Børneudstillingen MIG OG MIN BY tager afsæt i forfatter og illustrator Rasmus Bregnhøis fortælling om skygningerne.  Skygningerne elsker – ligesom museer – at samle ting og sager – f.eks. en borgmesterkæde af guld!

Arrangementet er en del af SJOV FERIE/Roskilde Kommune.

TID, PRIS OG STED

Den 22. februar & 25.februar kl. 10-13

GRATIS – ingen tilmelding. Under workshoppen er der adgang til børneudstillingen for workshopdeltagerne.  Max 2 voksne pr. barn.

(Onsdag) 10:00 - 13:00

Sankt Ols Stræde 3, 4000 Roskilde