juli, 2021

This is a repeating event

28jul17:0018:30Bag om RoskildeTag med på byvandring og (gen)opdag Roskilde

Sporene fra Roskildes storhedstid er tydelige i bybilledet med Domkirken central placeret – men historien gemmer også på gemte, glemte og mørke fortællinger. Hvilke bagsider var der af reformationen? Hvorfor er Roskilde relativt ofte blevet ramt af epidemier? Hvordan forsøger Roskilde at genrejse sig som handelsby i 1700’tallet? Og hvordan kan Roskildes historie gøre os klogere på den situation, vi står overfor i dag? Har du lyst til at vide mere om Roskildes histories skyggesider, så tag med på byvandring og hvem ved, måske du selv kommer med nye fortællinger, vi ikke har opdaget.

Byvandringen er både interessant for dig, der første gang besøger byen – og for staycation-turisten, der gerne vil genopdage sin egen by.

→ KØB BILLETTER ←

Tid, pris, sted

Onsdag den 21. juli kl. 17.00-18.30

Onsdag den 28. juli kl. 17.00-18.30