maj, 2021

04maj19:0021:00ALSANG I ROSKILDESyng med!

ALSANG I ROSKILDE – 4. maj 2021

Mødeforbuddet under besættelsen i 1943 satte en stopper for alsangen – det gør det seneste års forsamlingsforbud ikke – tværtimod blomstrer fællessangen mere end nogensinde før. Vær med til at fejre befrielsen, når ALSANG I ROSKILDE inviterer til fællessang 4. maj online kl. 19.

SYNG MED – når Alsang i Roskilde inviterer til at fejre 76-året for befrielsen direkte fra Roskilde Festival Højskole med nye og gamle sange. Vi skal synge sammen med forskellige musikalske stemmer fra Roskilde! Både kor fra Roskilde Musiske Skole, Roskilde Festival Højskole og unge fra Kulturskolen står klar til at synge for og deltage i aftenens fællessang.

Sidste års vinder af Alsang-sangskriverkonkurrencen ”Frihedens Lysdøgn”, med tekst af digter Anne Vad, står på sætlisten. Den fremføres på aftenen af Julie Maria, der har skrevet melodien sammen med Nikolaj Busk, som er en af de nye stadsmusikanter i Roskilde og fra Dreamers’ Circus. Til arrangementet vender Tomas Høffding (WhoMadeWho) også hjem til Roskilde og bidrager med et nummer fra sit netop udkomne soloalbum.

Bag arrangementet står Roskilde Synger, Roskilde Museum, Roskilde Musiske Skole, Roskilde Kulturskole, Roskilde Festival Højskole og INSP! Media.

Arrangementet er støttet af Roskilde Kommunes Musikbypulje, projektet ALSANG 2020 (som Grundtvigsk Forum, Dansk Forfatterforening og Spil Dansk står bag) og DMF Roskilde.

TID, PRIS OG STED:

4. maj kl. 19:00-21.00 på Facebook: http://kortlink.dk/facebook/2b62h